Voorbeeldbrief Annulering van bestelling

Mijn ervaring met het annuleren van een bestelling

Als fanatieke online shopper heb ik in het verleden regelmatig bestellingen geplaatst bij verschillende webshops. Helaas komt het ook wel eens voor dat ik een bestelling wil annuleren, bijvoorbeeld omdat het product toch niet aan mijn verwachtingen voldoet of omdat ik het elders goedkoper heb gevonden. In dit artikel deel ik mijn ervaring met het annuleren van een bestelling en geef ik tips voor het opstellen van een annuleringsbrief.

Waarom een bestelling annuleren?

Soms kan het voorkomen dat je een bestelling wilt annuleren. Dit kan verschillende redenen hebben, zoals:

  • Het product voldoet niet aan je verwachtingen
  • Je hebt het product elders goedkoper gevonden
  • Je hebt per ongeluk een verkeerd product besteld
  • Je wilt simpelweg toch geen gebruik maken van het product

Wat de reden ook is, het is belangrijk om zo snel mogelijk actie te ondernemen en de bestelling te annuleren.

Hoe een annuleringsbrief opstellen?

Als je een bestelling wilt annuleren, is het gebruikelijk om een annuleringsbrief te sturen naar de desbetreffende webshop. In deze brief dien je de volgende informatie te vermelden:

  1. Je naam en adresgegevens
  2. De bestelgegevens, zoals het ordernummer en de datum van bestelling
  3. Reden van annulering
  4. Gewenste afhandeling, bijvoorbeeld terugbetaling van het aankoopbedrag

Zorg ervoor dat je brief duidelijk en bondig is, en dat alle benodigde informatie wordt vermeld.

Mijn ervaring met het opstellen van een annuleringsbrief

Onlangs moest ik een bestelling annuleren bij een webshop omdat ik het product elders goedkoper had gevonden. Ik heb toen een annuleringsbrief opgesteld en deze per e-mail verstuurd naar de klantenservice van de webshop.

In mijn brief heb ik duidelijk vermeld wat mijn reden van annulering was en heb ik gevraagd om terugbetaling van het aankoopbedrag. Gelukkig werd mijn annulering snel en correct afgehandeld door de webshop, en kreeg ik mijn geld binnen enkele dagen teruggestort op mijn rekening.

Conclusie

Het annuleren van een bestelling kan soms nodig zijn, en het is dan belangrijk om dit op een correcte manier te doen. Door een duidelijke en bondige annuleringsbrief op te stellen en deze tijdig te versturen, kun je ervoor zorgen dat je annulering snel en correct wordt afgehandeld door de webshop.

Ik hoop dat mijn ervaring en tips je helpen bij het annuleren van een bestelling in de toekomst!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *